Thursday, 20 July 2023

محرم کا چاند جب لشکر شفق کے جلاتی ہوئی خیام

عارفانہ کلام حمد نعت منقبت سلام

 محرم کا چاند


جب لشکرِ شفق کے جلاتی ہوئی خیام​

کرتی جنودِ مہرِ درخشاں کا قتلِ عام​

پہنچی فصیلِ شہرِ افق پر سپاہِ شام​

اٹھی مِری نگاہ تو بالائے سقف و بام​

چاروں طرف سے ابرِ سیہ میں گھرا ہوا

​سر کو جُھکائے اک مہِ نو تھا کھڑا ہوا​

زنداں میں جس طرح کوئی کمسن پری جمال​

محزوں، کبیدہ خاطر و خائف، پریشاں حال​

تنہا، اداس، مُہر بلب، ناتواں، نڈھال​

تصویرِ غم، شبیہِ الم، پیکرِ ملال​

کہنے کو عرفِ عام میں جلوہ فروش تھا​

لیکن اُسے کسی کا نہ خود اپنا ہوش تھا​

دُھندلا سا اک نشان کہ اک خطِّ مُنحنی​

اتنا نحیف و زار کہ مشکل سے دیدنی​

جیسے غبارِ راہ میں ہیرے کی اک کنی​

یا پھر چراغِ خانۂ مفلس کی روشنی​

مطلب نہیں ہے جس کو کسی اور کام سے​

احساسِ تیرگی کو بڑھاتی ہے شام سے​

قصرِ شہی میں بندۂ مزدور کی طرح​

دشتِ بلا میں رہروِ مجبور کی طرح​

بالائے دار حضرتِ منصور کی طرح​

نقد و متاعِ دیدۂ رنجور کی طرح​

حزن و ملال و یاس کا مظہر کہیں جسے​

اک قطرہ آبِ تلخ، سمندر کہیں جسے​

آنسو کہ چشمِ غم سے ابھی ناچکیدہ ہو​

آہو کہ زخم خوردہ و صیاد دیدہ ہو​

اک نالۂ رسا کہ ابھی ناکشیدہ ہو​

یا اک غریبِ شہر کہ مردم گُزیدہ ہو​

منہ اپنا فرطِ خوف سے جو کھولتا نہیں​

واقف ہے قتلِ گل سے مگر بولتا نہیں​

لوگو! اگر کشاکشِ راز و نیاز سے​

آوارگیِ کوچۂ زلفِ دراز سے​

نظارۂ شگفتنِ گُلہائے ناز سے​

فرصت ملے تو اک نگہِ نیم باز سے​

دیکھو اسے جو دیدۂ عبرت پسند ہو​

سوچو یہ کون ہے، جو دلِ دردمند ہو​

مجھ سے جو پوچھتے ہو عزیزانِ ہوشمند​

مِجمَر اگر فلک ہے تو یہ دانۂ سپند​

وہ اک شبِ سیاہ تو یہ شمعِ خود گزند​

یا مقتلِ حیات و دلِ معرکہ پسند​

گردوں پہ مرتسم جو نشانِ سوال ہے​

میرے لیے کلیدِ طلسمِ خیال ہے​

دل سے مِرے یہ چشمِ تصور ہے کہہ رہی​

لا کر دیارِ خلد سے جبریل نے ابھی​

بامِ حرم پہ یا بہ سرِ گُنبدِ نبیﷺ​

لہرا دیا ہے پرچمِ دینِ محمدی​ﷺ

موجود یا کلیم سرِ کوہِ طور ہیں​

فاراں پہ جیسے جلوہ نما خود حضور ہیں​

جنگِ حنین کا ہے مِرے سامنے سماں​

نرغے میں کافروں کے گھرے شاہِ دو جہاں​

بے خوف و بے ہراس مگر ان کے درمیاں​

تیغہ بلند سر سے کیے سوئے آسماں​

اعلان کر رہے ہیں کہ صادق بیاں ہوں میں​

فرزندِ مُطّلِب ہوں، رسولِ زماں ہوں میں​

بیرُالالم میں ظلم کی بستی اجاڑ کر​

بدر و احد میں کفر کا حلیہ بگاڑ کر​

خندق میں ایک دیوِ زمیں کو پچھاڑ کر​

یا پھر ابھی ابھی درِ خیبر اکھاڑ کر​

ایک ہیبت و جلال کا پیکر بنے ہوئے​

رن میں کھڑے ہیں حیدرِ صفدر تنے ہوئے​

یا ساحلِ فرات پہ وہ مردِ تشنہ کام​

وہ دشمنِ ملوکیت و حامئِ عوام​

وہ قائدِ خواص، وہ جمہور کا امام​

وہ داعیِ خلافتِ منہاج، نیک نام​

تصویر بن گیا ہے نفیرِ بلال کی​

حکمِ جہاد و اذنِ جدال و قتال کی​

یہ چاند اس شہید کی ہے تیغِ آبدار​

مقتل میں جس نے جا کے کہا تھا کہ زینہار​

دیں سے جدا نہیں ہے سیاست کا کاروبار​

اور اس نظامِ خیر میں حقدارِ اقتدار​

زاہد ہیں، متقی ہیں، کوئی دوسرا نہیں​

اسلام میں حکومتِ فاسق روا نہیں​

ملت کے قافلے کا بنے وہ ہی راہبر​

ہر طرح قول و فعل سے جو مرد خوش سِیَر​

زیرک ہو، باشعور ہو اور صاحبِ نظر​

سچا ہو، بے غرض ہو، الوالعزم اور نڈر​

سادہ ہو، خوش مزاج ہو اور خاکسار ہو​

منجملۂ عوام ہو اور دین دار ہو​

جائز نہیں کہ ہم میں بنے کوئی بادشاہ​

میرے کہے پہ ہو جو تمہیں کوئی اشتباہ​

ڈالو رسولِ پاکﷺ کی سیرت پہ اک نگاہ​

دیکھو کہ ان کا طرزِ حکومت ہے خود گواہ​

اسلام ہر طرح سے عوامی نظام ہے​

اور پیروئ قیصر و کسریٰ حرام ہے​

لوگو! یزید ہو کہ کوئی اور خیرہ سر​

ظلم و ستم، فریب سے جو بن کے تاجور​

اور چھین کر خزانۂ ملی کا مال و زر​

کرتا ہے خرچ بدعت و فسق و فجور پر​

وہ امتئ صاحبِ قرآن ہی نہیں​

کہتا ہوں صاف صاف مسلمان ہی نہیں​

تم چاہتے ہو چھوڑ کے اسلام کے اصول​

میں بھی تمہاری طرح سے اک حاکمِ فضول​

اور دشمنِ عوام کی بیعت کروں قبول​

سن لو یہ کان کھول کے فرمودۂ رسول​ؐ

خارج ہے اس کا نام ہماری کتاب سے​

جس کو زنا کا شوق ہو رغبت شراب سے​

میں ہوں حسینؑ ابنِ علیؑ جانتے ہو تم​

جانِ بتولؑ و سبطِ نبیﷺ جانتے ہو تم​

اور کون ہے یزیدِ شقی جانتے ہو تم​

نیکی کدھر، کدھر ہے بدی جانتے ہو تم​

مومن اگر ہو، آؤ مِری پیروی کرو​

ورنہ سروں میں جو ہے سمائی وہی کرو​

نوکر ہو، مانتا ہوں، مگر نوکری میں بھی​

اچھے برے کا فرق اصولاً ہے لازمی​

روٹی پہ روٹی رکھ کے وہی کھائے آدمی​

نیکی کا جو صلہ ہو، کمائی حلال کی​

جس نوکری کا ظلم و ستم پر قیام ہے​

وہ نوکری غلط ہے، وہ روزی حرام ہے​

یہ جانتے ہوئے بھی کہ اس خاکسار کے​

خیرالبشرؐ کی ذات سے رشتے ہیں پیار کے​

آ کر کہے سنے میں کسی نابکار کے​

افسوس چاہتے ہو مِرا سر اتار کے​

اک سیم و زر کا ڈھیر ملے، ملکِ رے ملے​

کہتے ہیں جس کو شہد، وہ مکھی کی قے ملے​

لوگو! بتاؤ آج وہ قارون ہے کہاں؟​

دولت پہ تھا گھمنڈ جسے، مال پر گماں​

لازم نہیں عیاں کا بیاں بس کہ یہ جہاں​

ہے کارواں سرائے فقط جس کے درمیاں​

اک رات کا پڑاؤ ہے پھر چل چلاؤ ہے​

یہ زندگی بہت ہے تو کاغذ کی ناؤ ہے​

حُجّت ہوئی تمام جو کہنا تھا کہہ دیا​

اور آسماں گواہ کہ تم سب نے سُن لیا​

یہ فرضِ منصبی تھا مِرا ورنہ اشقیا​

میں جانتا ہوں کون ہو تم، چاہتے ہو کیا​

حد درجہ بے ضمیر، سراپا برائی ہو​

قاتل ہو تم کرائے کے، یوسف کے بھائی ہو​

اس مردِ حق کی سن کے یہ تقریرِ دلپذیر​

ممکن نہ تھا جواب، کھڑے چپ تھے بے ضمیر​

لیکن وہاں پہ جمع تھے پہنچے ہوئے شریر​

گردن پہ اُس کی تاک کے مارا کسی نے تیر​

اور اُس نے کھینچ کر جسے خود ہی نکالا تھا​

پھر چُلوؤں میں بھر کے لہو کو اُچھالا تھا​

اک زخم خوردہ شیر کی مانند لوٹ کر​

گرجا تھا شامیوں پہ کہ اے حامیانِ شر​

جب تک تنِ عزیز سے کٹتا نہیں ہے سر​

مومن اگر ہے مرد وہ تنہا سہی مگر​

لڑتا ہے بے دریغ ہجومِ سپاہ سے​

جیسے چراغِ خانہ شبِ روسیاہ سے​

دشتِ وغا میں یکہ و تنہا وہ شہسوار​

زخموں سے چور جیسے کوئی نخلِ پُر بہار​

کھینچے مگر نیام سے شمشیرِ آبدار​

مقتل میں نعرہ زن تھا کہ ہے کوئی نابکار​

بابِ نبرد میں جو مِری طرح فرد ہو​

تلوار کا دھنی ہو، بہادر ہو، مرد ہو​

ایسا جری کہ دید نہ جس کی شنید ہے​

یہ چاند ہاں اسی کی مجسم نشید ہے​

وابستہ جس سے باخبرو یہ نوید ہے​

"قتلِ حسین اصل میں مرگِ یزید ہے"

لازم ہے جس طرح سے خبر مبتدا کے بعد​

"اسلام زندہ ہوتا ہے ہر کربلا کے بعد"

اس چاند کی مثال کروں اور کیا رقم​

بس دیکھنے کو جس کے اٹھائی تھی چشمِ نم​

اک تیرِ غم چلا کہ چلا خنجرِ الم​

دل سے کہا نگاہ نے اللہ کی قسم​

برچھا پڑا ہے یہ کسی نوعمر شیر کا​

ننھا سا نیمچہ کسی ننھے دلیر کا​

یہ چاند ہے کہ چاک کسی پیرہن کا ہے​

لوگو! دہانِ زخم کسی گل بدن کا ہے​

پنجہ مڑا ہوا علمِ پنجتن کا ہے​

بازو کٹا ہوا کسی شمشیر زن کا ہے​

یا پھر کسی جری کی یہ ٹوٹی کمان ہے​

شاید یہ ذوالجناح کے سُم کا نشان ہے​

یا فرطِ غم سے دیدۂ خوں بار کی طرح​

طاقِ لحد پہ شمعِ خود آزار کی طرح​

زنداں میں ایک روزنِ دیوار کی طرح​

دشتِ بلا میں عابدِ بیمار کی طرح​

کمسن ہے، خوبرو ہے، مگر ماند ماند ہے​

اے دوستو! یہ ماہِ محرم کا چاند ہے​

بعد از قتال یا سرِ میدانِ کربلا​

پھیلا ہوا ہے شامِ غریباں کا جھٹپٹا​

اپنا پرایا کوئی نہیں، جب بجز ہوا​

تنہا کھڑی ہیں خواہرِ شبیر بے ردا​

بکھرائے بال، شرم کی ماری، ڈری ہوئی​

شبّانِ آلِ سبطِ پیمبرﷺ بنی ہوئی​

یا دست و سر بریدہ لہو میں بھری ہوئی​

اس درجہ زخم زخم کہ چھلنی بنی ہوئی​

روندی ہوئی جفاؤں سے پامال کی ہوئی​

بے گور و بے کفن سرِ مقتل پڑی ہوئی​

دیکھو دلِ بتولؑ کی یہ ایک قاش ہے​

لوگو حسینؑ ابنِ علیؑ کی یہ لاش ہے​

رحمٰن کہہ رہی ہے قلم کی صریر، بس

اے راقمِ حکایتِ ذبحِ کبیر، بس

شہرِ نوا کے مردِ حقیر و فقیر، بس

اے خوشہ چینِ باغِ انیس و دبیر، بس

مانا کہ ذکرِ گل سے تِرا دل بھرا نہیں​

لیکن فزوں زِ تابِ شنیدن روا نہیں​


رحمٰن کیانی

عبدالرحمٰن کیانی

No comments:

Post a Comment